Specjalista neurologopeda i logopeda Kraków      Kraków – Ruczaj; ul. Pawła Jasienicy 9      +48 660 518 949
Blog
Slider

Proste wskazówki, które pomogą młodym ludziom jąkającym poczuć się swobodnie w klasie i jak najlepiej wykorzystać wykształcenie

Poznaj podstawowe wskazówki, dzięki którym dzieci i młodzież jąkąca się będzie mogła poczuć się bardziej swobodnie na tle klasy, korzystając z możliwości edukacji na najwyższym poziomie.

Przedstawiamy zasadę 3 punktów: CZAS PLANOWANIE MONITORING , które zapewnią maksimum komfortu osobie jąkącej się, ale również nauczycielowi i klasie. 

1 Czas


Daj jąkającemu się czasu na zakończenie, bez względu na to, jak niewygodne może być dla ciebie. Jeśli w klasie występuje problem z zachowaniem się, gdy uczeń jąka się, zatrzymaj go delikatnie i powiedz, że za chwilę wrócisz.


2. Zaplanuj z wyprzedzeniem, aby wspomóc udział w zajęciach


Powiadomienie o zadaniach ustnych, aby planowanie mogło mieć miejsce, pomaga większości dzieci. Dziecko jąkające się zwykle korzysta z tego, że ma czas na planowanie; lęk zmniejsza się, wiedząc, kiedy należy się spodziewać odpowiedzi lub przeczytać na głos fragment. Niektóre dzieci, które jąkają się, wolą iść pierwsze, aby uniknąć narastania lęku, podczas gdy inne mogą po prostu chcieć poznać swoją kolej.


3. Monitoruj osiągnięcie słabych wyników


Dzieci jąkające się mają ten sam zakres umiejętności i cech osobowości, co dzieci, które tego nie robią. Łatwo nie docenić zdolności dziecka, które jąka się, ponieważ nie zawsze jest w stanie wyrazić swoje myśli i pomysły. Nauczyciele powinni śledzić osiągnięcia w odniesieniu do potencjału dziecka, używając wszelkich testów poznawczych, które są preferowane w ich szkole.

I pamiętajcie przede wszystkim, że to, że dziecko nie wydaje się być w stanie mówić, nie oznacza, że ​​nie rozumie.


Adam Black jest podstawowym nauczycielem w Szkocji, który na liście noworocznych wyróżnień otrzymał Medal Imperium Brytyjskiego za zasługi dla podnoszenia świadomości jąkania.